Friday 10 August 2012

Donah ker ...?

Salam Ramadhan tuk sume~ Yeah~

Pose ker~ Aaaaaa~

Kalau sesape la yang perasan, aku da tukar aku nyer blog title. Dari 'Joyah ke tonah ke ni' kepada 'Donah ke Tonah ke ni'. Ape jadah la tonah ni~ Konpuse dari kiri ke kanan, keliru ke aktiviti buang angin dan tebiat.....?

Konpuse ker kak~
Masalahnye penting ke blog title aku ni. Huahua~ Konpuse aku yang tengah senyum-senyum menggeletek sengsorang depan lenovo aku ni. Yeah~

Idea yang terbernas ni asalnye datang dari amoi-amoi yang merangkap rakan sepejabat aku kat opis baru aku ni.  Kelakar aku tengok bila time sebut je nama aku 'Tonah', aku selalu perhati yang diorang punye lidah bagaikan terpeliot dari sebutan nan sebenar.

Cettt~

Sape name? Tanye amoi-amoi terbabit ke arah diriku. Aku pown bagitahula dengan senyuman paling manis di abad dan di alam semester tetapi bukan cuti semester, aku habaqla, "Nama saya Tonah", jawab aku ngan penuh kekhilafan dan keskemaannyer.

Tetiba amoi-amoi terbabit buat riak muka yang mungkin amat memusykilkan aku di ketika dan di waktu itu, diorang pown kata, "Ape...? Nama awak Donah", kata mereka dengan penuh keterpeliotkan lidah mereka nan sendiri.

Hehe. Susah jugak rupenye sebut name famous aku ni (Cett famous ker...?) Sebenarnye time tu, aku nak berguling gelak, tapi tahan je. Time tu lam anak tekak aku ni ala-ala cam ade owang ngah menggeletek aku nyer anak tekak. Tapi aku tahan kan jua sebab amoi-amoi tu buat muka nan seriusnye demi memastikan kefamousan nama aku itu. Cett~

Donah ke Tonah ni..............? ? ?

Alkisahnya aku ingat namaku dipanggil sebagai 'Donah' setakat waktu dan di ketika tu je, tetapi apa yang aku turut terkonpiuskan diri ini, pabila time aku kuar nak amik dokumen kat division IT kelmarin ngan kakak opis nan Melayu yang duduk sebelah aku itu, mula-mula sumpah memang aku tak pasan,rupanye dia juga panggil aku sebagai Donah. Mak aih, aku ni Tonah ke Donah ni. Huuuuu~

Tetiba jauh dari lubuk ati aku skang ni, tetiba berkata "Penting ker", tetiba aku menyakitkan ati aku nan sendirian. Oh Yeah~

Kenkadang aku pikir, nama Tonah ku telah di 'donut' kan oleh amoi-amoi terbabit, lalu terlahirla nama Donah sebagai pengganti. Takpela, janji aku masih orang nan same, iye dop.

Sedap jugak kalo buat tuk berbuka pose nih~ Yeah~

Uih panjang giler bagitahu pasal dienye blog title jer. Ape jadahla ko ni Donah. Mak aihh kenapa nama aku da bertukar ke weii. Ahakkksss~

Say peace bebeh~

Selamat berbuka puasa tuk semua~~~~~~~


No comments: